söndag 21 oktober 2007

Spindrift

Jag brukar ju inte direkt skriva särskilt personliga saker i denna blogg. En och annan antydning har ju slunkit igenom men nu... Nej, förresten. Inte idag. Ketchupflaskeffekten fungerar ju så att först kommer inget, sen kommer inget och sen får man hela tallriken full av ketchup. För min egen del är det mer som om jag ruskat mitt livs ketchupflaska i tre år och nu badar jag i det. Jag blev erbjuden ett nytt jobb i torsdags. Jag får dessutom den lön jag begärde. Eftersom jag, trots allt, trivs ganska bra på mitt jobb, berättade jag det för min chef och berättade att jag nog tar det om inte min nuvarande lön höjs... Det blev lite turbulens, kan jag säga. Jag blev anklagad för att bedriva utpressning. Vilket ju iofs. stämmer på ett sätt. Just nu lutar det alltså åt att jag kommer att befinna mig på en ny arbetsplats om en månad, vilket känns både roligt och lite sorgligt.

2 kommentarer:

Lady Di sa...

Gör det som känns bäst för dig själv. Bara löjligt att påstå att du bedriver utpressning. Lärarlönerna är ju inte alltför feta och kan man få högre så tar man väl den chansen! :-D De kommer bara att sakna den "ryggrad" jag vet att du är på en arbetsplats... vi saknar dig på Domnarvet...

Peter sa...

Tack! Faktum är att jag nu börjar känna att lönen är rätt OK...