torsdag 19 april 2007

Zappa @ Skansen 1973

Det är på tiden att jag slänger upp ett Zappa-klipp här. Detta är inspelat på Skansen i STHLM 1973. Musikbyrån sände en del av detta för några år sedan men inte just denna del av konserten. Här spelar de ett slags medley ur Greggary Peccary fast de inleder med en del av Father O´Blivion. Det här är verkligen ZAPPA enligt mig. Vad många inte vet är att han ju faktiskt gjorde otroligt vacker musik...
Det är ett vasst band här också med Ruth Underwood på marimba/slagverk, George Duke på keys och Jean-Luc Ponty på violin.

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med! Så fort jag plockar fram mina solkiga VHS- och kassett-band med inspelningar med denna Mothersupplaga stannar jag upp i pur förvåning över hur bra detta är. Lite svagt på sångkanten kanske, men för övrigt top notch Zappa. Tyvärr finns väldigt lite utgivet "på riktigt". Kanske har det att göra med oron över att Ponty ska vidta rättsliga åtgärder (han ville ha cred som medkompositör). Hoppet står till Vaulternative Records. Låt www.zappa.com få veta det!
/ Siggy, Radio Dupree