måndag 24 september 2007

David Sylvian - Darkest Dreaming

Jag är nog en av de trögaste musiklyssnarna jag vet. Jag har haft den här skivan, Dead bees on a cake, sedan 1999 utan att ha fattat hur bra den här låten är. För mig är det här ett perfekt soundtrack till en storstad om kvällen, sedd från en höjd t.ex. Hammarbybacken som jag gick upp på nyligen på kvällstid. Det var helt becksvart och brant som fan men det var definitivt värt det. Man ser verkligen hela stan därifrån. Annars kan det bero på min sinnestämning just nu som är väldigt konstig.

3 kommentarer:

Lady Di sa...

Är det något i luften? Något smittsamt? För många är vi som känner oss konstiga till mods och undrar kring alla möjliga livsfrågor, men har vi några svar att ge varandra? Nope,men vi skrattar och gråter om vartannat i arbetslaget (gråtandet till Johans stora förtvivlan... haha). What doesn't kill you, makes you stronger... eller hur det nu var!

Lady Di sa...

NO worries! ;-) Utan kommentarer i sju dagar försmäktar vi i denna ö...öh... bloggvärld!

Take Care!

Åsa sa...

Dröm med oss..
Svenska skolan på mallis i a-lag nios regi..
Vi skull säkert kunna hitta en mycket trevlig "oas" för dig där. Ha,ha..
Kämpa på Peter, allt fixar sig tillslut.
Läser din blogg och har inte en susning om dina favoritgrupper..men lyssnar o lär. MVH Åsa B